Veel gestelde vragen over jouw bezoek aan Theater Koningshof

Hoe bestel ik online kaarten voor het theater? 

Je kunt kaartjes bestellen via de pagina van de voorstelling waar jij graag naartoe wil. Voor voorstellingen in de Uiver, onze theaterzaal, kun je zelf je plek uitkiezen. Je kunt ook het systeem de beste plaatsen laten kiezen. Betalen doe je vervolgens makkelijk via iDEAL, een voucher van ons theater of een Podium Cadeaukaart!

Kan ik ook op andere manieren kaarten bestellen? 

Dat kan zeker! Je kunt ook bij ons langskomen aan de theaterkassa. Deze vind je bij binnenkomst in ons theater direct voor je neus, aan de bar. Onze collega’s helpen je graag bij het bestellen van kaarten. Je kunt vervolgens per pin betalen, maar ook een cadeaubon inleveren.

Ben je niet in de gelegenheid om naar ons theater te komen? Dan kun je ook telefonisch kaarten bestellen (010-591 14 30) of mailen naar kaartverkoop@theaterkoningshof.nl.

Hoe gebruik ik een tegoedbon? 

We hebben een handige handleiding die je kunt gebruiken als je een tegoedbon van ons theater hebt. Hier vind je de handleiding! Let op: als je een Podium Cadeaukaart wilt gebruiken, doe je dit niet met de knop 'Gebruik waardebon'. Klik dan simpelweg het bolletje bij 'Podium Cadeaukaart' aan en klik door naar het betalen. Vervolgens kun je de code van jouw kaart invoeren en betalen!

De voorstelling waar ik naartoe wil is uitverkocht. Wat nu?

Als er een voorstelling is uitverkocht, maken wij een wachtlijst aan. Hier kun je je dan op inschrijven. Vul je gegevens in en vergeet vooral je telefoonnummer niet, want we bellen je als er een plaatsje vrij komt! Vul dus het telefoonnummer in waarop je het best bereikbaar bent: bij geen gehoor bellen we de volgende persoon op de wachtlijst. Je plaats op de wachtlijst is altijd vrijblijvend. Je hoeft de kaarten dus niet verplicht te kopen als we je bellen.

Krijg ik korting met een CJP-pas?

Bij vrijwel alle voorstellingen bij Theater Koningshof krijg je met je CJP-pas €2,50 korting op je theaterkaarten. Neem de pas wel mee als je de voorstelling gaat bezoeken, je moet deze namelijk wel even laten zien bij de kaartcontrole!

Krijg ik als student of scholier zonder CJP-pas korting?

Ja! Niet alleen houders van een CJP-pas, maar iedere scholier vanaf 13 jaar of student krijgt een korting van €2,50 op de entreeprijs (behalve bij jeugdvoorstellingen). Neem wel een geldige scholieren- of studentenpas mee, er kan naar gevraagd worden bij de kaartcontrole.

Ik wil met mijn kinderen naar het theater. Moet ik ook voor hen een kaartje kopen?

Elke bezoeker van ons theater moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs – ook de allerkleinsten dus. Dit komt door het aantal bezoekers dat er maximaal in ons theater aanwezig mag zijn. Ook kinderen onder de 2 jaar tellen hierin mee. Let wel: voor kinderen onder de 2 jaar is het niet altijd aan te raden om een theatervoorstelling te bezoeken. Dit in verband met de drukte, het harde geluid en de prikkelverwerking. Wij raden aan om je zoveel mogelijk aan de leeftijdsindicatie te houden die bij de voorstellingen staat. Als een voorstelling 1+ is, zijn kinderen onder de 2 jaar natuurlijk wel van harte welkom!

Ik kan onverhoopt niet naar de voorstelling. Kan ik mijn kaarten nog annuleren? 

Je kunt jouw theaterkaarten tot 3 dagen voor de voorstelling annuleren. Dit kan door langs te komen in ons theater, door te mailen naar kaartverkoop@theaterkoningshof.nl of door te bellen naar 010-591 14 30. Per geannuleerde kaart betaal je €3,00 annuleringskosten. Het resterende bedrag krijg je in de vorm van een tegoedbon van ons terug. De tegoedbon is geldig tot één jaar na uitgifte en kan zowel online als aan de theaterkassa worden gebruikt. Let op: als je korter dan drie dagen voor de voorstelling annuleert, kunnen wij de kaarten helaas niet meer annuleren.

Kan ik bij jullie gratis parkeren?

Jazeker! Tegenover Theater Koningshof zit Winkelcentrum Koningshoek. Hier is een ruim parkeerterrein waar je gratis kunt parkeren.

Zijn jullie goed bereikbaar met het openbaar vervoer?

Ons theater is goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Bushalte Koningshoek zit voor onze deur en is bereikbaar met buslijn 126 (Schiedam – Maassluis v.v.). Ook met de metro kun je ons theater makkelijk bereiken. Metrostation Maassluis West zit op ongeveer 5 minuten lopen van het theater. Kijk voor de actuele dienstregeling altijd van tevoren op 9292.nl.

Ik heb een rolstoel. Kan ik makkelijk bij jullie naar binnen?

Ons theater is goed toegankelijk voor iedereen. De dichtstbijzijnde invalidenparkeerplaatsen bevinden zich bij ons theater voor de deur. Daarnaast beschikt ons theater over een brede ingang. De theaterzaal bevindt zich op de begane grond. Als je op de bovenverdieping van ons theater moet zijn, kun je gebruik maken van onze lift.

Wil je een theatervoorstelling bezoeken? Onze rolstoelplaatsen bevinden zich op de eerste rij. Deze plaatsen zijn alleen telefonisch of per mail te reserveren.

Hoe verloopt een bezoek aan een voorstelling of film in Theater Koningshof? 

Nadat je kaarten hebt besteld, kan de voorpret beginnen! Enkele dagen voorafgaand aan je bezoek ontvang je van ons nog een servicemail. Hierin lees je alle informatie die je nodig hebt voor jouw bezoek aan ons theater.

Kan ik ergens in de buurt een hapje eten voor de voorstelling? 

Bij ons theater kun je helaas niet dineren. Wel zitten er een aantal restaurants in Winkelcentrum Koningshoek, tegenover ons theater. Ook in het centrum van Maassluis zitten gezellige eetgelegenheden. Voor alle tips op het gebied van cafés en restaurants om je avondje uit compleet te maken, verwijzen we je graag door naar www.ervaarmaassluis.nl.

Help, ik ben te laat voor de voorstelling! Wat nu?

Wat laatkomers betreft volgen wij te allen tijde de wensen van de uitvoerende artiest(en). Probeer dus altijd op tijd te komen. Mocht je wegens omstandigheden toch later zijn, neem dan telefonisch contact op met ons theater. Wij gaan dan na wat de wensen van de artiest(en) zijn en laten dit je weten. Houd er rekening mee dat het zo kan zijn dat laatkomers moeten wachten tot de pauze of – als er geen pauze is – helemaal geen toegang meer krijgen.

Kost de garderobe geld? 

Nee, je kunt gratis gebruik maken van onze garderobe. Let wel: de garderobe is onbeveiligd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies of diefstal door gebruik van de garderobe.

Is er een pauze? 

De meeste voorstellingen hebben een pauze, behalve kindervoorstellingen. Wil je zeker weten of er een pauze is? Vraag dit dan voor de voorstelling even na bij de bar.

Hoe zit het met het pauzedrankje dat op mijn ticket staat vermeld? 

Bij vrijwel alle voorstellingen zit een pauzedrankje bij je ticket inbegrepen, met uitzondering van externe verhuringen en kindervoorstellingen. In de pauze staan de drankjes voor je klaar. Deze kun je dus zelf pakken. Is er geen pauze? Dan staat je drankje na afloop voor je klaar!

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten? 

Indien noodzakelijk kun je de zaal tijdens de voorstelling verlaten. Onder begeleiding van onze gastheren/-dames kun je naar de zaal en jouw plek terugkeren. Let wel: het in- en uitlopen wordt over het algemeen niet op prijs gesteld. De wensen van de artiesten zijn in deze gevallen altijd leidend. Als zij niet willen dat er wordt in- of uitgelopen, kan het zo zijn dat je de zaal tijdens de voorstelling niet kunt verlaten – of dat je helaas de zaal niet meer in mag.

Mag mijn kind tijdens de voorstelling bij mij op schoot? 

Natuurlijk mag jouw kind gezellig bij jou op schoot genieten van een voorstelling! Maar let op: alle bezoekers van ons theater moeten in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs. Dit in verband met veiligheidsvoorschriften en een maximum aantal personen dat in onze theaterzaal aanwezig mag zijn.

Om ervoor te zorgen dat ook de kleinste theaterbezoekers de voorstellingen goed kunnen zien, kun je gratis gebruik maken van stoelverhogers. Bij kindervoorstellingen staan deze verhogers voor je klaar bij de ingang van de theaterzaal. Zit je al op je plek en ben je de verhoger vergeten? Spreek dan één van onze gastheren/-dames aan, zij brengen er graag nog één naar je toe.

Kan ik na de voorstelling nog napraten en iets drinken? 

Jazeker! Ons horecapersoneel staan met een glimlach voor je klaar. Je kunt onder het genot van een drankje heerlijk napraten in ons gezellige Atrium.

Kan ik ook een hapje bestellen na de voorstelling? 

Dat kan zeker. Wij hebben een borrelkaart met verschillende bittergarnituren. Kies vooral wat lekkers uit! Wil je dat er direct na de voorstelling al een hapje en een drankje voor je klaarstaan? Kijk dan eens naar het HOF arrangement. Hiermee verander je een normaal avondje uit in een compleet verzorgd avondje uit!

Is er een garderobe in het theater?

Ja, je kunt gebruik maken van onze garderobe. De garderobe bevindt zich na binnenkomst aan je rechterhand. Gebruik van de garderobe is gratis. Let wel: de garderobe is onbeveiligd. Theater Koningshof kan niet aansprakelijk worden gesteld voor enig diefstal of verlies door gebruik van de garderobe.

Is er een invalidentoilet?

Ja, wij hebben een invalidetoilet waar je altijd gebruik van kunt maken! Het invalidetoilet bevindt zich, net als de andere toiletten, na binnenkomst bij de garderobe rechts.

Kan ik ook iets bij jullie eten?

We hebben een kleine horecakaart met daarop enkele lunchgerechten, zoetwaren en bittergarnituur. Je kunt bij ons dus wel iets eten, maar niet (uitgebreid) dineren. Zoek je een leuk restaurant of café om voorafgaand aan de voorstelling een hapje te eten? Kijk dan eens op www.ervaarmaassluis.nl, daar vind je ontzettend veel leuke tips!

Als je na de voorstelling nog lekker even wil napraten onder het genot van een hapje en een drankje, kun je bijvoorbeeld een bittergarnituur bestellen.

Wat is het HOF Arrangement?

Het HOF Arrangement bezorgt je een heerlijk onbezorgd avondje uit. Voorafgaand aan de voorstelling krijg je van ons een kopje koffie of thee. In de pauze (of na de voorstelling als er geen pauze is) staan er op een speciaal voor jou gereserveerde tafel heerlijke hapjes klaar. Meer weten? Kijk dan bij onze arrangementen!