Corona maatregelen

 

Theater Koningshof en corona - update 27 november 2021

De nieuwe coronamaatregelen zijn afgekondigd. Helaas betekent dit dat wij vanaf zondag 28 november 2021 tot en met zondag 19 december 2021 onze deuren moeten sluiten voor voorstellingen, films en evenementen tussen 17.00 en 5.00 uur en op 1,5 meter moeten gaan werken. Je wordt persoonlijk per mail op de hoogte gesteld over de gekochte tickets van voorstellingen tot en met zondag 19 december. Wij hopen zoveel mogelijk voorstellingen te kunnen verplaatsen. Je wordt vanzelf per mail op de hoogte gesteld zodra wij meer informatie over hebben.

Natuurlijk vinden ook wij het ontzettend jammer dat ons podium en onze zaal de komende periode weer leeg staat en dat evenementen moeten worden geannuleerd. Het doet pijn in ons hart. Wij hopen, met jullie, dat wij jullie over een aantal weken weer mogen ontvangen in ons theater. Houd vol en wij hopen tot snel!

Team Theater Koningshof

 

Coronamaatregelen en onze horeca

Onze horeca sluit nu, net als de andere horeca, om 17.00 uur. In verband met deze aangepaste horecatijden zijn de regels voor onze horeca nu als volgt:

  • Bij binnenkomst ontvang je aan de bar het drankje dat bij de voorstelling is inbegrepen.
  • Het drankje mag mee de zaal in.
  • Ook van bijgeboekte HOF arrangementen mogen het hapje en drankje mee de zaal in.

We vragen je op tijd te komen, zodat er genoeg tijd is om jouw drankje te nuttigen en/of mee te nemen de zaal in. Onze bar sluit om 17.00 uur. 

 

Coronatoegangsbewijzen 

Bij alle activiteiten in ons pand, waaronder de vertoning van kunst en cultuur, moet worden gewerkt met coronatoegangsbewijzen. Om toegang te krijgen tot theatervoorstellingen, films en events dient iedereen vanaf 13 jaar in het bezit te zijn van een geldig coronatoegangsbewijs. 

Een coronatoegangsbewijs is op 3 manieren te krijgen: 

1. Een vaccinatiebewijs

Met de CoronaCheck app kun je van jouw vaccinatiebewijs een QR code maken. Het gaat er hierbij om dat je volledig gevaccineerd bent. Zodra jouw volledige vaccinatie is geregistreerd, kun je in de app of op de pagina inloggen met jouw DigiD. Vanaf 10 juli kun je 14 dagen nadat je volledig gevaccineerd bent een vaccinatiebewijs aanvragen. Als je er bij de vaccinatie toestemming voor hebt gegeven, worden jouw vaccinatiegegevens automatisch opgehaald bij het RIVM, de GGD of het ziekenhuis. Als dat niet automatisch werkt, kun je je vaccinatiebewijs ook zelf toevoegen aan de app. Wil je meer weten over hoe je je coronatoegangsbewijs aanmaakt? Bekijk dan de website www.coronacheck.nl! 

Je kunt je QR-code ook uitprinten. Hoe je een papieren bewijs maakt lees je op www.coronacheck.nl/nl/print. 

2. Een herstelbewijs

Heb je corona gehad en kun je dit aantonen met een positieve PCR-test? Dan kun je ook een zogenoemd herstelbewijs uploaden in de CoronaCheck app. Dit gebeurt automatisch als je met DigiD inlogt op de app. Het werkt alleen als je positieve test tussen de 12 en 180 dagen oud is. 

De QR-code die je krijgt is jouw coronatoegangsbewijs. Deze kun je laten scannen bij de ingang van het theater. Let op: neem wel je identiteitsbewijs mee! De medewerker bij de ingang vergelijkt de gegevens van je legitimatiebewijs met die in je coronatoegangsbewijs. Via de scanner zien wij niet of je getest, gevaccineerd of immuun bent. Wel zien we je initialen en een deel van je geboortedatum. Zo kunnen wij nagaan of het coronatoegangsbewijs bij de juiste persoon hoort. Privacygevoelige, medische gegevens blijven dus te allen tijde geheim.

3. Een negatieve testuitslag

Via www.testenvoortoegang.org kun je een afspraak maken voor een gratis coronatest. Met een negatieve testuitslag kun je vervolgens een QR code aanmaken in de CoronaCheck app. Deze code blijft maximaal 24 uur geldig. Via de testlocatie ontvang je een ophaalcode die je in de CoronaCheck app omzet in een QR code. Dit kun je ook doen via www.coronacheck.nl. Wij scannen jouw code vervolgens in het theater. 

Let op: je kunt je afspraak pas 2 weken voor de datum van het event inboeken. Een test van de GGD geeft geen ophaalcode voor de CoronaCheck app. Alleen testresultaten van Testen voor Toegang worden geaccepteerd. 

Heb je geen smartphone? 

Als je geen smartphone hebt, kun je je coronatoegangsbewijs ook printen via CoronaCheck.nl. Heb je vragen over jouw coronatoegangsbewijs? Ga dan naar www.testenvoortoegang.org of www.coronacheck.nl. Hier vind je alle antwoorden op vragen over hoe de app werkt. 

Als je naar aanleiding van bovenstaande coronamaatregelen of een coronabesmetting besluit jouw bezoek aan Theater Koningshof te verplaatsen of te annuleren, krijg je een voucher voor een voorstelling of film in ons theater op een later moment. Indien gewenst kunnen we ook je geld terugstorten. Wij hopen natuurlijk wel dat je later alsnog komt om te genieten van al het moois dat Theater Koningshof te bieden heeft! Kijk voor de meest gestelde vragen en voorwaarden hierover verder op deze pagina. 

Coronamaatregelen in Theater Koningshof 

We vinden het heel fijn om je weer te mogen ontvangen in Theater Koningshof! Je theaterbezoek ziet er echter wel iets anders uit dan voorheen. Bij ons gelden de volgende maatregelen: 

  • Bij binnenkomst van ons theater toon je een coronatoegangsbewijs. Zorg er ook voor dat je je ID kaart bij de hand hebt.
  • Onze garderobe is gewoon geopend.
  • De horecafaciliteiten in Theater Koningshof zijn geopend tot 17.00 uur. Ook moet je een geldige QR-code laten zien om de horeca te betreden.
  • De voorstellingen bij Theater Koningshof zijn (vooralsnog) geplaceerd tot ander bericht. Je vindt je rij- en stoelnummer op je ticket.
  • We draaien vanaf 28 november 2021 weer op 1.5 meter tussen de plaatsen.
  • Het dragen van een mondkapje is per 28 november 2021 verplicht. 
  • Houd voor je eigen en andermans veiligheid (waar mogelijk) 1.5 meter afstand. 

Daarnaast blijft natuurlijk de volgende basisregel van kracht: blijf thuis als je verkoudheidsklachten, koorts of griep hebt. Laat je dan ook testen bij de GGD. 

Meest gestelde vragen over de coronamaatregelen bij Theater Koningshof 

Hoe verloopt nu een bezoek aan een voorstelling in Theater Koningshof? 

Enkele dagen voorafgaand aan je bezoek ontvang je van ons een servicemail. Hierin lees je alle informatie over jouw bezoek aan ons theater volgens de meest actuele richtlijnen van het RIVM. 

Wat gebeurt er met mijn kaartjes van een voorstelling die door de coronacrisis niet kon doorgaan of is verplaatst?

Theater Koningshof informeert bezoekers persoonlijk, via de mail over de voorstellingen die zijn geannuleerd of verplaatst. Check vooral ook je spambox als je geen bericht van ons hebt ontvangen. Check ook of je bij Theater Koningshof de juiste gegevens hebt ingevuld. 

De aangekochte kaarten voor een verplaatste voorstelling blijven gewoon geldig voor de voorstelling op de nieuwe datum. Als deze datum je niet uitkomt, kun je een voucher aanvragen van het theater of het door jou betaalde bedrag retour vragen. Ook als een voorstelling is geannuleerd kun je een voucher aanvragen of je geld retour krijgen. 

Hoe kan ik kaarten kopen?

Tickets zijn verkrijgbaar via onze website, telefonisch en in het theater zelf. Bel 010-591 14 30 om je tickets te bestellen. 

Is er een gezondheidscheck aan de deur? 

Bij binnenkomst kunnen we deze afnemen. Daarnaast dienen gasten vanaf 13 jaar in het bezit te zijn van een geldig coronatoegangsbewijs. 

Moet ik mij voorafgaand aan mijn bezoek aan Theater Koningshof laten testen? 

Als je geen geldig vaccinatiebewijs óf een bewijs van herstel hebt, moet je je voorafgaand aan de voorstelling laten testen. Je plant je testafspraak in via www.testenvoortoegang.org. Let op: je kunt je testafspraak vanaf 2 weken voor de voorstelling inplannen. Je QR code is, na een negatieve uitslag, 24 uur geldig. 

Ik heb geen smartphone. Kan ik nu wel naar de voorstelling?

Ja. Je kunt je coronatoegangsbewijs ook uitprinten via de website www.coronacheck.nl. In het geval van een papieren coronabewijs vragen we je natuurlijk ook om je identiteitsbewijs te tonen. Dit doen we ook bij een digitaal coronatoegangsbewijs. 

Mag ik het gele boekje ook gebruiken als coronatoegangsbewijs? 

Nee. Voor het verkrijgen van een geldig coronatoegangsbewijs zijn er 2 mogelijkheden: met de CoronaCheck app of met een geprint coronatoegangsbewijs via www.coronacheck.nl. Meer informatie hierover vind je op www.testenvoortoegang.org

Moet ik mij laten testen als ik al gevaccineerd ben?

Nee, dat is niet nodig. Als je gevaccineerd bent, kun je een bewijs van vaccinatie via CoronaCheck-app of via coronacheck.nl maken. Daarna heb je een geldig coronatoegangsbewijs.

Wat als ik corona gerelateerde gezondheidsklachten heb op de dag van de voorstelling?

Als je corona gerelateerde gezondheidsklachten hebt op de dag van de voorstelling kun je tot een uur voor aanvang van de voorstelling kosteloos de waarde van jouw theaterkaart omzetten naar een voucher voor later gebruik. 

Hoe waarborgen jullie de 1.5 meter afstand?

Onze foyer is groot en ruim genoeg om afstand te kunnen houden. Probeer zelf ook te denken aan afstand houden, bijvoorbeeld op plekken waar rijvorming kan ontstaan.  

Waar kan ik straks plaatsnemen in de zaal?

Je koopt een kaartje voor een voorstelling of film met rij- en stoelnummer. Je vindt deze nummers op je ticket. Indien de voorstelling door coronamaatregelen toch ongeplaceerd is, wordt je per mail op de hoogte gesteld.

Hoe is het gesteld met het klimaatsysteem in Theater Koningshof?

Theater Koningshof werkt m.b.t. het ventilatiesysteem samen met een externe partner. Deze kijken met regelmaat onze filters na op een goede werking.

Het ventilatiesysteem van Theater Koningshof werkt van buiten naar binnen. Lucht van buiten wordt eerst gefilterd om vervolgens binnen te ventileren. Daarna wordt deze lucht weer van binnen naar buiten afgevoerd. Zo blijft de luchtverversing optimaal. Dit systeem sluit aan op de huidige verwachtingen van een goedwerkende ventilatie. Gebruik van airco’s in betreffende ruimtes raden we momenteel af. We adviseren om tijdens de activiteiten daar waar mogelijk de deur en ramen open te houden.

Hoe wordt Theater Koningshof schoongemaakt?

Naast de reguliere schoonmaak van het hele gebouw zorgen wij voorafgaand aan jouw bezoek voor intensieve schoonmaak van contactoppervlakken, zoals deurknoppen, trapleuningen en liftknoppen.

Is de garderobe geopend?

Ja, onze garderobe is geopend. 

Kan ik een drankje drinken voorafgaand aan de voorstelling?

Ja, onze horeca is geopend tot 17.00 uur. Kom op tijd, zodat je nog eendrankje kunt nuttigen. Je krijgt dit drankje bij binnenkomst aan de bar. Je mag het drankje ook meenemen de zaal in. 

Zijn de toiletten in het gebouw te gebruiken?

Ja, de toiletten zijn open. Natuurlijk wordt van iedereen verwacht voldoende afstand te bewaren tot elkaar. Handen kunnen gewassen worden met zeep. Er zijn papieren handdoekjes aanwezig.

Hebben de voorstellingen een pauze?

De (meeste) voorstellingen hebben een pauze, behalve de kindervoorstellingen. Check vooraf even aan de bar. Dit kan namelijk wijzigen in verband met de dan geldende maatregelen.

Kan ik tijdens de voorstelling de zaal verlaten?

Je kunt tijdens de voorstelling de zaal te verlaten, indien noodzakelijk. Onder begeleiding van onze gastheren/-dames kun je naar de zaal en jouw plek terugkeren. Het in- en uitlopen wordt over het algemeen niet op prijs gesteld, dus houd hier rekening mee met toiletbezoek e.d. De wensen van de artiesten zijn in deze gevallen uiteindelijk leidend.

Kan ik na de voorstelling nog even napraten en iets drinken?

Je kunt na de voorstelling gerust nog even napraten in de foyer. Let er wel op dat onze horeca om 17.00 uur sluit en dat een zitplaats verplicht is vanwege de maatregelen. Houd rekening met de 1.5 meter afstand.

Hoe verder?

Theater Koningshof volgt de richtlijnen van het RIVM en de overheid. Wanneer richtlijnen wijzigen, passen we het beleid en de maatregelen hierop aan. Mochten er nog vagen zijn, neem contact met ons op: kaartverkoop@theaterkoningshof.nl. Wij hopen op jullie begrip!